Sentimentalisme

Cunosc o jurnalista care a obtinut aceasta titulatura formandu-se la Prima TV Slatina. Inainte de asta, terminase biologia (facultate + master). Nu stiu ce a sperat sa-i aduca facultatea asta… Poate ce am sperat toti – o sansa in plus la angajare. Prostii! Nu ma intelegeti gresit, nu pentru asta o critic, ci pentru talentul de a scrie nimicuri. Pagini intregi de nimicuri. Nu ca subiectul nu ar fi interesant, ci are un fel insipid de a-l trata, care seamana cu mentalitatea comunista: atunci cand ti se spala creierul si ti se injecteaza ordine. Prin urmare, a fi sau a nu fi format de un mediu de comunicare (fie el radio, tv, sau presa scrisa)? Asta e intrebarea.

Eu sunt pro facultate, chiar daca profesorii de la care intr-adevar am invatat ceva sunt putini la numar (2), dar tind sa cred ca ziarele, radiourile si canalele de televiziune scot gaini care recita stiri (sunt constienta de cacofonie) pe banda rulanta. Nu am nimic cu ele, Doamne fereste!, doar ca le-ar mai trebui ceva: creier sa gandeasca. Stiu ca ele scriu ca sa-si ia salariul si nimic mai mult, dar oare e posibil ca unii dintre noi sa treaca prin viata ca melcii, fara sa aiba macar o farama de dorinta de autodepasire? Asta inseamna ca ele prefera sa scrie doar pentru sefi. Eu prefer sa scriu pentru voi (putini da’ buni) si pentru mine. Nu am nevoie de un ziar in care sa mi se spuna ca nu scriu destule articole, nu am nevoie decat de inspiratie. Iar ceea ce ma inspira sunt lucrurile simple, de zi cu zi, atat de banale incat pleava nici nu le ia in seama, dar destul de observabile pentru cunoscatori.

Perfectiunea sta in detalii.

Dragostea (pentru ceea ce faci) e formata din lucruri simple.

4 thoughts on “Sentimentalisme

Leave a Reply

