De cate ori… ?

How many times did you quit, generally speaking? How many times did you give up on something or someone?

De la fraza de mai sus am plecat, in seara asta cineva mi-a zis, intr-o conversatie-comentariu la un share, ca daca nu-mi convine jobul sa ma mai gandesc si sa plec, sa renunt – “think again and quit”. Si am cazut pe ganduri, dupa care mi-a picat fisa, s-a aprins beculetul sau cum altfel se mai spune. Sa renunt…

Toata viata am renuntat – la oameni, la situatii, la serviciu, la multe.  Si pana cand? De multe ori am ales renuntarea pentru ca mi-a fost mai usor.  Unii fac asta toata viata, spun ca sunt atat de independenti si liberi incat pot s-o ia de n ori de la capat, ca nu accepta o situatie daca nu le mai convine. Din fericire, eu m-am trezit la timp. Am renuntat la un serviciu – promoter de parfumuri – si pana in ziua de azi am incercat sa ma conving de faptul ca a fost decizia corecta. Nu cred ca a fost cea corecta, am pierdut experiente, oameni si situatii renuntand. Poate ca am castigat putina experienta, dar lumea mea e mai saraca din cauza deciziei luate – am stat degeaba un an acasa, am ales sa renunt la job si nu mi-am gasit nimic in loc timp de un an. Prin urmare, nu se poate spune ca am pierdut ceva si am castigat altceva. Exemple sunt destule, ideea e aceeasi – de ce sa renunti? Poate sunt situatii care cer renuntare imediata, asa cum am luat si eu decizii de a renunta la ceva fara sa regret, dar – in unele cazuri – mi-as dori sa reconstruiesc unele parti ale povestii. Eram cat pe ce sa renunt la o relatie de 4 ani, de fapt, am renuntat la destule relatii de-a lungul timpului… Am renuntat la experiente din cauza fricii de a incerca ceva nou – prefer sa ma aflu pe teren stabil decat miscator si am destule de pierdut din cauza asta.

Si pana cand sa renunti? Pana cand sa fugi de tine, considerand ca faci ceea ce trebuie prin faptul ca nu accepti ceea ce nu-ti convine? De ce nu stai acolo pana la finalul bataliei, nu vrei sa-i vezi deznodamantul? Caci, la final, nu exista decat invins si invingator, poate de aceea fug atat de tare unii, nu vor sa afle din care tabara fac parte. Fug de ei pana cand nu mai stiu cine sunt, pana nu mai stiu ce cauta si unde, pana cand uita de unde pleaca si unde trebuie sa ajunga… Si in felul asta, fara nici un plan, cu golul din suflet adancindu-se intr-atat incat nu mai gasesc cu ce sa-l umple – nici tigarile, alcoolul sau sexul nu mai au efect – ratacesc pe cararile vietii, criticand in stanga si in dreapta oamenii care nu le seamana. Ei sunt adeptii teoriei noului – orice merita sau trebuie incercat, indiferent de consecinte. Ce ma deranjeaza cel mai tare la acesti oameni este faptul ca niciodata nu se pun in papucii celorlalti – intelegand prin aceasta ca trebuie sa priveasca lucrurile din punctul de vedere al celorlalti. Pentru ei totul e simplu in aparenta si au mult de pierdut judecand lucrurile cu atata superficialitate! Dar nu e niciodata simplu, mai ales cand iei decizii care iti pot schimba complet cursul vietii.

Si cum nu sunt construita numai din regrete, am si lucruri de care sunt multumita 🙂 Sunt mandra ca am renuntat exact atunci cand trebuia la oameni cu influenta nefasta, oameni pe care nu dai nici doi bani, oameni cu care pur si simplu iti pierzi timpul. Sunt mandra ca am renuntat la situatii care nu-mi aduceau nimic bun. Cu timpul, cele rele se spala, ajung aproape de indiferenta, depasind-o in cele din urma. Am ales sa-mi ajut parintii care nu m-au lasat niciodata la greu si voi continua sa ajut pe toti cei care merita – dupa fapta si rasplata! Si o voi mai spune inca o data – NU MA JUDECATI VOI, CEI CARE NU SUNTETI CU NIMIC MAI BUNI DECAT MINE!

Sa ramai pana cand luminile se sting, pana nu mai ramane nimic decat cenusa, pana cand ultimul foc se stinge… Sa inchei cu totul un capitol, in loc de a fugi, ca sa o poti lua de la capat cum se cuvine… Asta da! Nu te-ai saturat sa te uiti peste umar, dupa fantomele trecutului?

One thought on “De cate ori… ?

  1. Un articol bine gandit,Laura. Asa e. E foarte greu sa-ti dai seama de felul situatiei: e din aia in care trebuie sa renunti, fiindca daca nu, o sa-ti continui sa-ti faci rau, sau e din aia in care trebuie sa fi perseverenta si sa castigi batalia. Poate si razboiul.

Leave a Reply

